Dag 1 Thailand een feit. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Dag 1 Thailand een feit. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 1 Thailand een feit.

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

28 November 2012 | Thailand, Bangkok

Na een lange (bijna 11 uur), maar goede vlucht landen we in het regenachtige Thailand. "Ach, het is nog vroeg" denken we hard op. "De regen zal wel weg trekken". Na de bagage en de paspoortcontrole lopen we verder en al gauw zien we een bordje met daarop de reisorganisatie waarbij we de ticket geboekt hebben. Zo! Dat ging makkelijk. Onze bagage wordt in een busje geplaatst en samen met nog een stel nemen we plaatst op de plastic beklede stoelen, gelukkig heeft de bus airco. De buschauffeur probeert zijn busje tussen het drukke verkeer te wurmen. Het schiet niet echt op, maar omdat er genoeg te zien valt, hoewel we erg moe zijn, is dat niet heel vervelend.

Helaas blijft het miezeren. Toch trotseren we, nadat we ingecheckt en gedouchet hebben, de straten om de boel te verkennen.Dit is allemaal al erg bijzonder wat een cultuurtje!
Er is zoveel verkeer dat niet helemaal volgens de veiligheidsregels en wetten rijdt, er zijn mooie huisjes, lelijke huizen, hoge gebouwen, veel uitlaatgassen en andere geuren die ik (misschien maar beter ook) niet thuis kan brengen. Genoeg te beleven. We eten een hapje in een shoppingmall voor €4,30 voor 2 pers. En maken de lange wandeling af en eindigen bij het begin.: ons hotel. Daar besluiten we met een taxi naar een organisatie te gaan die ons hopelijk kan helpen bij het uitstippelen van onze reis. Er is veel verkeer en dit zorgt, ondanks het vreselijke Engels dat de Thaise met moeite beheren, voor een gespreksonderwerp. Er is een bepaalde feestdag aan de gang vandaag, vandaar nog meer drukte zoals dansoptredens op straat, fanfare, muziek etc. We vinden het organisatie bureau gelegen in een vd etages van een ander hotel. Na ruim 3 uur verder staat de rest van onze reis (muv een paar dagen) helemaal vast. En dat geeft een heerlijk gevoel, weten wat er komen gaan, weten wat je gaat doen!

Omdat we door de vorige taxichauffeur flink opgelicht zijn, proberen we de tuktuk (spreek uit; toektoek) gelukkig zijn we scherp gesteld en laten ons niet omlullen door deze jonge heer, toch een taxi dus. Nadat we rondjes hebben gelopen in een mega elektronicahal en een hapje hebben gegeten, lopen we terug naar het hotel.
Met lokaal fruit in onze hand (nog steeds geen idee wat t was) speelt de vraag in ons hoofd: gaan we vanavond nog de feestdag bewonderen of niet.

Loi Kratong is het Thaise feest van het licht. Dit feest wordt op de avond van de volle maan in november gevierd.
Als de maan opkomt, verzamelt iedereen zich bij de rivier, waar lampionnen van bladeren in het water worden gelegd. De wegdrijvende lichtjes nemen het ongeluk met zich mee.

We negeren de vermoeidheid en met een goede deal met de tuktukchauffeur rijden we nadat we wat gezwommen hebben in de tuktuk naar "the nearest river please". Ja dat had je gedacht! De chauffeur zet ons af bij een park en gebaard ons waar nog naar toe te lopen, het bleef echter bij een park. Omdat het voor het Thaise feest niet uitmaakt in wat voor water hun zelf in elkaar geknutselde bloemenbootje-wierook-kaarsendrijver gelegd word, konden we dit stukje cultuur toch mee snuiven.

We lopen terug naar het hotel en sluiten af met een lekker drankje op het dakterras van het hotel. Samen proosten we op een geslaagde eerste dag!

• 28 November 2012 - 17:27

Michael:

Goed verhaal :)) Dat klinkt erg leuk allemaal en dat op de eerste dag - met stevige jetlag! Waar gaat de reis verder allemaal nog naar toe? Ik hoor (of lees) het hier waarschijnlijk
    wel. Veel plezier en geniet er van!

• 28 November 2012 - 17:33

Daisy:

Heeey broer en schoonzus!

Leuk geschreven :D! Valt het mee met de jetlag? Heel veel plezier en genieten he! Voor je 't weet zit je weer in Hollandse glorie ;)!

• 28 November 2012 - 17:56

Tinet:

Yessss het eerste verslag vanuit het verre Thailand! Leuk leuk! Wat een belevenissen al op de eerste dag! Ben benieuwd naar de volgende belevenissen! Geniet er nog van!
    X

• 28 November 2012 - 19:43

Evy:

Wauwie nu al een verslag! Leuk en nu al bijzonder dus, met dat feest! Mooi.. en ook wel lekker dat de reis nu al vastgelegd is? ;-)

XX

• 28 November 2012 - 19:47

Dian:

Jeeeeeeh! Joehoe!!! Het eerste verslag! Hier keek ik al naar uit toen jullie nog maar op het vliegveld in Nederland rondhuppelden.
    Wat leuk om te lezen hoe t jullie daar vergaat.
    Gelijk al een avontuur zeg, zo de eerste dag! Leuk!
    Geniet er nog lekker van! X

• 28 November 2012 - 21:02

Martin:

Leuk verslag, complimenten hoor. Wat een belevenissen zo de eerste dag alweer. Prima dat je de rest van de vakantie / reis grotendeels vast gelegd hebt, geeft toch wel een beetje rust in de tent. Ben benieuwd naar het vervolg van jullie belevenissen, laat je niet "tillen" hé ;) X-jes.

• 28 November 2012 - 21:43

Niels:

Hey wereldreizigers! Erg leuk om jullie eerste verslag te lezen en ben al benieuwd naar de volgenden! Hoe herkenbaar zijn jullie belevenissen! Ik kan me ook nog goed herinneren hoe de eerste belevingen waren in dat mooie land; de manier van leven daar (veel op straat), de aparte geur die in de stad hangt, de tuktuks die je afzetten en het liefst langs allerlei winkeltjes van vrienden rijden en de grote shopping malls!
    Goed dat je hele reis nu vast staat, kan je ons verklappen waar je zoal heengaat?
    Heeeeeel veel plezier en laat alles op je afkomen!

• 28 November 2012 - 22:32

Carmen:

Leuk verslag lin & jeff!! Fijn dat alles vast staat.... Geniet ervan!! Liefs van ons!

• 28 November 2012 - 23:43

Wilma:

Hoi, lieverds blij dat alles goed gaat geniet ervan en vergeet geen foto's te maken zodat wij straks de reis ook een beetje kunnen beleven , wees voorzichtig en tot hoors dikke kus.

• 29 November 2012 - 00:21

Roel:

Hey,

Klinkt goed allemaal, lekker genieten.
    Mail of app nog even het adres van je nieuwe hotel naar tik. Die stapt nu in het vliegtuig.
    Petchburi road, wist ze zo te vinden, weet niet waar je vanavond slaapt?

Dikke X

• 29 November 2012 - 15:22

Cherissa:

Hoi, leuk dat jullie op de eerste dag al zoiets mee mogen maken leuk hoor. Xx