Weer een dag vol indrukken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Weer een dag vol indrukken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Weer een dag vol indrukken!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

29 November 2012 | Thailand, Bangkok

Dat Thailand drukke smalle straten had dat wisten we, maar ZO smal?!

Vanochtend om kwart over 6 worden we gewekt uit onze diepe slaap, de ingepakte tassen gaan weer mee en na een uitgebreid ontbijt checken we uit en houden een taxi aan.
Deze zet ons een half uur later, net op tijd, af bij een andere hotel. Nee hier blijven we niet slapen... We gaan namelijk de "classic China tour" doen. Met de fiets!!!
Met een gids voorop, nog 4 andere mensen en een bodyguard achteraan laten we ons leiden.
We vallen van de ene verbazing in de andere! Ongelooflijke smalle straten, de vismarkt, chinatown, tempels, de bloemenmarkt, budha's, kleine wijkjes, "winkels" met 2e/3e/4e/5e/6e/hands auto onderdelen en druk verkeer. Onze ogen kunnen het haast niet bij houden! Deze bezienswaardigheden en de pauzes, waarin de gids ons het een en ander verteld, maken dat de 3 uur zo omgevlogen zijn!

Wat we gisteren gezien hebben word ook vandaag weer bevestigd: alles draait om eten! Eten kopen, eten verkopen, eten klaarmaken, eten opeten. Niet op elke hoek vd straat, maar op elke vierkante meter vd stoep!

We ploffen op het bed van onze kamer in een ander hotel, nadat we zijn afgezet door de taxi. Het was even zoeken aangezien er bij een andere ingang stonden: jeetje wat is dit hotel groot! We zetten onze tassen neer, kleden ons om en gaan naar de poolbar. Hier eten en drinken we wat en vallen in slaap op de ligbedden. Na een half uur even goed wakker worden door het water in te springen. Het is niet erg warm dus trekken we wat baantjes. Heerlijk.
Na het zwemmen douchen en omkleden. We hebben voor vanavond gereserveerd in het hoogste gebouw van Bangkok. "Baiyoke sky". (304m)

Er is ons geadviseerd met de veerboot te gaan. En bij veerboot denk ik: plaats voor aantal man/fiets/brommer en op het gemak naar de overkant vd rivier tuffen voor een klein bedrag. Buiten dat kleine bedrag is alles minder waar. Zodra de boot arriveert zien we dat er al een man of 30-40 in zit en daar moet het zooitje wat om ons heen staat ook nog bij. Zitplaatsen zijn er niet meer, maar het past. En ook dat "op het gemak...tuffen" is ook niet helemaal juist omschreven. De stuurman laat de kade met veel geluid en een snelle vaart al gauw in zijn achteruitkijkspiegel verdwijnen en de boot veranderd in een tsunami-voort-duwende-krachtmachine. Misschien kan je je een voorstelling maken wat voor golven dat creëert en hoe het schud en spettert als we daarbij een tegenligger passeren terwijl de rivier niet meer dan 15m breed is. Lachen dus!

Buiten het eten eten eten cultuur en het geloof wat we vanochtend ontdekt hebben, lijken de stoepen en steegjes van Bangkok net 1 grote zwarte markt. We struinen deze dan ook af en gaan voor de verandering een luxe shoppingmall binnen. Erg groot en luxe, met erg grote en luxe prijzen... We sluiten onze wandeling af bij "Baiyoke sky" waar we gaan eten. We probeerden voor donker binnen te zijn om verschillende foto's te kunnen schieten. Voor het donker binnen is gelukt, maar zodra we de rij voor de lift zien begrijpen we dat voor het donker boven niet meer gaat lukken.
Het uitzicht is uiteindelijk prachtig en het eten redelijk, er is veel keuze, maar door de buffetvorm heeft de verdieping met de tafeltjes die bijna tegen elkaar aan staan het idee van een vreetschuur.

Omdat de meeste taxi's in de avond niet met de teller willen rijden, besluiten we de tuktuk te nemen.
We zeggen tegen elkaar dat we er nog maar 2 dagen zijn, maar dat t lijkt alsof we er al een week zijn!

In dit hotel is internet helaas niet gratis en jammer genoeg komen ze niet met "Thaise" bedragen. Gelukkig weten we het wachtwoord nog van een organisatie waar we gisteren zijn geweest. We dalen 13 verdiepingen en in de gang lukt het ons om in te loggen. Heb ik toch mooi even dit verslag kunnen typen! Tot horens!

• 29 November 2012 - 19:05

Martin:

Geweldig, wat een avontuur. Blijf vooral veel cultuur snuiven. Ben benieuwd naar het vervolg.

• 29 November 2012 - 19:13

Tinet:

Wat toch weer geweldig om te lezen! Superleuk! Geniet er van lieve mensen! X

Dian :

Hee Jef en Lin! Zoooo leuk om jullie avontuur zo te volgen! Wat zullen jullie een hoop indrukken op een dag opdoen!

• 29 November 2012 - 23:27

Connie En Erik:

Hoi. Klinkt als een saaie bedoening. Trek er eens een keer op uit! Alle gekheid op een stokje. Het lukt jullie aardig om onze ogen uit te steken. Geniet maar lekker verder.

• 30 November 2012 - 00:44

Roel:

Hey vakantiegangers!

Klinkt allemaal weer super en vooral bekend. Blijft prachtig dat Asie!
    Veel plezier!

X