Like Tarzan and Jane - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Like Tarzan and Jane - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Like Tarzan and Jane

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

01 December 2012 | Thailand, Bangkok

Like Tarzan and Jane

De vliegende aap, dat staat er vandaag op de planning. Helaas worden we door de taxi op de verkeerde plaats afgezet dus nemen we nog een tuktuk voor de laatste paar honderd meter. Tja dat konden wij ook niet weten. Ze willen natuurlijk graag geld verdienen en zeggen dus de weg te weten of de bestemming waar je heen wilt ook als ze dit niet weten. Gelukkig zijn we alsnog op tijd en kunnen we niet veel later in een busje stappen dat ons naar de vergen zal brengen.

Het is een lange rit, 2 uur inclusief lange tankstop, maar het zicht is mooi. Het is een totaal andere omgeving dan Bangkok. Heel veel groen met af en toe een huisje of winkeltje. Eerst stoppen we bij hun kantoor/restaurant. We zijn totaal met een groep van 8 en helaas gaat er iets niet goed met de vouchers van 4 personen. Na een uur wachten rijden we met 4 verder de berg op. Aangekomen bij punt van vertrek komen de andere vier alsnog achter ons aan. Eindelijk kunnen we beginnen.

We worden in een harnas gehesen en krijgen uitleg over wat wel en niet te doen. Ondanks dat we al heel wat zijn gestegen moeten we nog een stuk door de bossen naar boven wandelen, maar dit is al super leuk.
Dan gaat het "vliegen" beginnen. Het hele parcours beslaat 3 kilometer en is daarmee het langste kabel, loopbruggen, platformtraject ter wereld want het speelt zich allemaal af ver boven de grond! De komende 2 uur gaan we via 23 platforms, 2 bruggetjes, 2 abseilpunten 15 kabelbanen tegemoet om hier voor even Tarzan of Jane te zijn. Het uitzicht is super gaaf. De kortere kabels tussen de bomen door en de langere kabels waarvan je het eindpunt nauwelijks ziet wisselen elkaar af. Het hoogste platform is vanaf de grond 40. En dat geeft een prachtig uitzicht! De laatste kabel heeft een vluchtlengte van 100m! Heeeerlijk!

Met beide voeten weer veilig op de grond leveren we het harnas en de helm in en stappen we weer in het busje voor een leuk tochtje naar beneden. Daar stoppen we weer bij het kantoor/restaurant waar we een lunch krijgen. Deze bestaat uit rijst met gebakken ei, gebakken groenten en een pittig sausje met kip en vers fruit toe. Echt Thais en prima dus.

Na de lunch worden we nog rond gereden door een dierentuin. Hier kunnen we vanalles bewonderen: herten voeren, apen groot en klein, beren, olifanten, neushoorns, giraffen, papegaaien, uit de kluit gewassen kameleon of iets in die trant, nijlpaarden en de rest wat ik vergeten ben.

In de bus terug valt iedereen in slaap. Misschien maar beter want helaas staan we stil in de file en doen we er op de terugweg 3 uur over. Omdat we niet bij ons eigen hotel afgezet worden lopen we nog door wat straten en kopen we wat te eten. Met een tuktuk terug en we sluiten onze avond af met een drankje in de skylounge op de 32e verdieping.

• 01 December 2012 - 16:34

Daisy:

Heeey waaghalzen!

Dat jullie dat durven joh, knap hoor! Zou niks voor mij zijn! Lekker uitrusten vanavond.

XXX liefs

• 01 December 2012 - 17:06

Wilma:

Het klinkt allemaal geweldig, ik hoop dat je een paar mooie plaatjes hebt kunnen maken.geniet ook van het mooie weer hier is het koud en het regent.xx

• 01 December 2012 - 17:38

Martin:

Zoals ik gisteren al dacht: WAANZINNIG. Dat wil ik ook !!! (zal moeders wel niet meekrijgen, haha). Blijf lekker genieten daar.

• 02 December 2012 - 01:50

Roel:

Hey,

Gaaf! Had het ook al even gegoogled.Is wat anders dan in Belgie!

Veel plezier nog.

X

• 02 December 2012 - 13:58

Jean Paul :

Hallo luitjes, met veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Geniet er lekker van dan duwen wij nog een kilo pepernoten naar binnen. Groet Joep, Sofie, Lea en Jean-Paul

• 02 December 2012 - 15:49

Jeany :

Hoi allebei,

Vanmorgen bij opa en oma de filmpjes gezien van jullie activiteiten, stoer hoor!!!!!
    Geniet nog maar heel veel.

Groetjes René en Jeany.