Boguete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Boguete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Boguete

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

13 November 2013 | Panama, Boquete

Met de andere 3 Nederlanders nemen we een taxi naar het oude gedeelte van de stad om hier wat te drinken en te genieten van het uitzicht van het nieuwe gedeelte van de stad. Na de borrel gaan we op zoek naar een restaurantje en eindigen op een druk plein. Het terras is over de stoep verdeeld, dat is heel wat want stoepen kennen ze hier niet zo goed, en zo schuiven we aan bij een Italiaans restaurantje. We eten voortreffelijk en het is erg gezellig. Om 10 dollar te besparen proppen we ons met 5 man in 1 taxi en sluiten zo onze dag bijna af. Rest ons nog de koffer weer in te pakken want morgen vliegen we weer verder.
Omdat het een individuele reis is komen er 3 taxibusjes aan. Lijkt ons niet erg economisch maar goed. Op t vliegveld aangekomen begint de gebruikelijke in de rij staan- paspoort controle-koffer weging- bagagecheck weer en tegen half tien vliegen we met een klein propeller vliegtuigje de lucht in. We landen op David waar er weer 3 taxi's staan te wachten om ons naar Boquete te brengen. Dit kleine stadje ligt in een soort vallei tussen de bergen en is een uurtje rijden van het vliegveld. We kunnen niet meteen in onze (oubollige) kamers dus besluiten we te gaan kijken wat er te doen is en genieten van een Panamese lunch. Kip rijst aardappelpuree gebakken banaan en iets wat we niet herkennen. Maar incl een fruitshake voor 6 dollar de man vinden we het al gauw best.
De rest vd dag blijft het bij rond wandelen want de excursie die we geboekt hebben doen we morgen. Aan het eind vd dag gaat het regenen. En als het hier regent dan stroomt het. Ook tijdens het eten hebben we de kletterende regen als achtergrond muziek die word ondersteunt door de klanken van de uit de kluiten gewassen kikkers.
Na een lekker maaltijd stappen we in bed voor een filmpje. Het lijkt alsof we nog steeds niet gewend zijn aan het tijdverschil van 6 uur want we zijn erg moe en gaan vroeg naar bed maar worden ook weer vroeg wakker.
Vandaag de dag van de ATV! We gaan quad rijden! En dat is niet zomaar quad rijden. Deze 800cc brulapparaten hebben er geen moeite mee om ons over rotsblokken, door water en blubberplassen en stijle hellingen op te trekken! Ongelooflijk wat een kracht en ongelooflijk wat gaaf! Een korte pauze bij een warm waterbron om te zwemmen en later een pauze met Panamese lunch maken samen met de activiteit in dit gebied met zulk uitzicht tot een dag met een gouden randje.
Omdat we al vroeg in de middag terug zijn besluiten we na het douchen en wassen van de kleren nog te gaan wandelen. Een advies van de taxichauffeur: de watervallen. Ach alles prima breng ons er maar heen. We worden afgezet want verder kan de auto niet komen. We spreken een tijd af met de chauffeur en beginnen aan onze klim naar de waterval. De tocht van ruim 3 km met 800 m hoogte verschil vraagt toch wat energie maar het uitzicht aan het einde van het smalle pad tussen de duizend kleuren groen is het helemaal waard.
En weer eindig ik met: heerlijk gegeten, koffers pakken en morgen weer verder. Adios!

• 13 November 2013 - 14:00

Thijs:

Super leuk om te lezen!! Ben erg benieuwd naar de foto's die bij deze verhalem horen. Heel
    Veel plezier nog!!

• 14 November 2013 - 20:42

Ingrid:

Hoi Linda & Jeffrey
    Wat leuk allemaal echt super behalve de regen dan want die heb je hier
    ook genoeg.....Héél veel plezier en genieten van die andere wereld.
    Groetjes Ingrid

• 15 November 2013 - 13:10

Manon:

Er zijn geen woorden voor, geen woorden voor!!!!

ps. oubollig klinkt mij best leuk in de oren, hihi