La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

22 November 2013 | Costa Rica, Fortuna

1 volledige dag in la Fortuna. 1 volledige dag om te spenderen in deze omgeving. Dat wordt moeilijk kiezen, vooral met zoveel excursie-aanbieders. Gelukkig hebben we gisteren al wat voorwerk gedaan en kunnen we vandaag op pad om twee dingen te combineren. Zolang er ergens geld valt te verdienen zijn ze o zo behulpzaam. Oké besluiten, betalen en klaar maken. Dat betekend lunch kopen in supermarkt (we proberen lowbudget te doen aangezien de prijzen in Costa Rica flink aan de maat zijn) omkleden en tas klaar maken. Als eerste staan de hangbruggen op de planning. De ongeveer 3km lange route door tropisch regenwoud kent veel stijgen en dalen en de smalle paden worden afgewisseld met 15 bruggen waarvan 7 hangbruggen. Af en toe met prachtig uitzicht over bosrijke omgeving en de vulkaan. Na de 2 uur durende tocht worden we weer opgepikt en halverwege eruit gezet. Omdat we de tour combineren worden we hier opgehaald door een busje vol toeristen die bij hun hotel al op zijn gehaald. Met een volle bus, 11 man, rijden we richting de vulkaan. We zijn blij dat we de hangbruggen al gedaan hebben want deze tour valt een beetje tegen. Het water staat te laag om vd waterval af te springen, we wandelen door een dennenbos (die hebben we in NL genoeg) en ook de uitleg van sommige planten is voor ons een herhaling. Maar hetgeen waar de tour mee wordt afgesloten maakt alles goed: hotsprings. Gekleed in onze badkleding lopen we over de weg richting de brug. Daar gaan we de berm in om onder we brug uit te komen. De brug loopt over een rivier. Het is even zoeken in het donker op onze blote voeten maar wat een bizar natuurverchijnsel is dit zeg! We stappen in een rivier die zo'n 38gr Celsius is!! Lang leve de corrosie die plaats maakt voor een soort jacuzzi idee maar dan voor 20 pers. Een drankje en een echt vulkaanmodder-masker maakt het plaatje helemaal af.
We sluiten af met een diner met z'n 5e voor we weer onze koffers in mogen pakken. Laatste nachtje in Fortuna onder een dak vol geluidmakende beestjes.

• 22 November 2013 - 20:22

Carmen:

Leuk allemaal zeg! Veel plezier nog xxx