Van brrrr naar pffff.. - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Van brrrr naar pffff.. - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Van brrrr naar pffff..

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

16 Februari 2015 | Finland, Kuusamo

Van brrrr naar pffff...
Vandaag stond er in de ochtend de sneeuwscooterintroductie op het programma. Wij dachten dat ze dat op een toeristische manier zouden doen. Kijk dit is een sneeuwscooter, rij maar een rondje van 50 meter en dan allerlei excursies aan je broek hangen. Dat hadden we mis.
Eerst kregen we een hele uitrusting: sneeuwoveral, laarzen, extra handschoenen, bivakmuts en een helm. Met je eigen sneeuwuitrusting er nog onder en boven een draaiende sneeuwscooter met handvatverwarming is het lastig het nog koud te hebben.
Na een lange uitleg met oefenen van gebaren gingen we in 2 grote groepen op pad. 2 pers per scooter. Je moet in bezit zijn van geldig rijbewijs en toen er bleek dat er veel kinderen bij waren zag ik mijn kans schoon toen er gevraagd werd wie er nog een rijbewijs had. Hup op die scooter! Een Nederlands meisje van een jaar of 10 klom bij mij achterop. De tocht van 20km had twee stops, 1 op de helft om van chauffeur te wisselen (voor jeff en mij dus niet nodig :D) en een stop voor een uitgebreide pauze. Koffie/thee/limonade en wat Fins zoetigheid zat ook bij de introductie inbegrepen.
Wat een ontzettend gaaf speelgoed zijn die scooters. Hoogst waarschijnlijk zal donderdag het niveau en de snelheid iets hoger liggen, maar dat volgt later. Dit was een topervaring: over lang gestrekte weide en door smalle bospaadjes over de sneeuw zoeven! Geweldig!

Na de tocht krijgen we een tas waar we alle sneeuwspullen in kunnen doen, want deze mogen we de gehele week gebruiken. Onder het genot van een glaasje fris en wat lekkers krijgen we uitleg over andere excursies die je kan boeken en daarna worden we weer keurig voor de deur van het hotel afgezet.

Na de lunch weer de piste op. Niet alle liften zijn open ivm de sterke wind. We boarden/skiën tot wat later door want we willen ook eens ervaren hoe het is om op verlichte pistes te boarden/skiën. De liften draaien hier tot tien voor zeven en omdat de zon hier (in deze periode vh jaar) om half 5 onder is, zijn alle pistes verlicht.

Ons appartement is niet alleen groot en nieuw het biedt ook de "nodige" luxe. Zo warmen we ons op in de sauna en lopen we daarna door de kou naar een pizzeria. Daar proosten we op een geslaagde tweede dag!

• 16 Februari 2015 - 20:13

Tinet:

Wat een ervaringen weer! Geweldig zeg!! Klinkt heel kick allemaal!! Erg gaaf!!
    Veel plezier nog!! Xx

• 16 Februari 2015 - 20:14

Martin:

Wauwie, wat een heerlijke dag weer. Please be careful.

• 16 Februari 2015 - 20:18

Carmen:

Prima te doen daar!! Veel plezier nog... Xxx

• 16 Februari 2015 - 20:45

Wilma Van Dijk:

Het klinkt allemaal fantastisch, geniet ervan maar doe voorzichtig.

• 17 Februari 2015 - 05:38

Roel:

Klinkt goed, lijkt me echt vet op zo een scooter rijden.
    Veel plezier! Xxx

• 17 Februari 2015 - 13:38

Thijs:

Hey daar. Wat leuk om weer te lezen. Heel gaaf lekker door de sneeuw touren. Geniet er van samen! Veel plezier met alle andere dingen die jullie nog gaan doen.