Finding Nemo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

14 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het laatste wat nog op de planning stond, was duiken. Woensdag hebben we weer scooters gehuurd en rijden nog een stukje over het eiland. Af en toe maken we een stop voor een drankje op het strand, meestal verse fruitshakes, of voor wat informatie over duiken. Net als in Chiang Mai zijn ook hier volop toeristententjes. We twijfelen of we voor een dagtrip gaan of voor onze bevret. Die dag besluiten we dat dat laatste wel erg duur word, dus gaan we voor de dagtrip. We sjeesen van zwembad naar strand. het is super rustig, het lijkt wel een privé-zwembad! Omdat we nog in bezit zijn vd scooters, deze huur je nl voor 24 uur, eten we in een dorpje verderop. We willen nog een kijkje nemen in het restaurant van Sea View, het resort waar wij verblijven, maar zijn snel uitgekeken: er is niemand. Dat is wel wat minder leuk aan dat het zo rustig is. Dan maar naar bed.

Donderdag leveren we de scooters in en reserveren de duiktrip. Verder doen we die dag niets anders dan luieren of zwemmen. Ook met het diner blijven we op het strand van het resort. Jammer dat de thaien geen verschil kennen tussen voor en hoofdgerecht. Zo zitten we nl, ondanks de uitleg van ons, met 4 grote borden, 4 schaaltjes met verschillende sausjes en 3 flesjes met saus voor onze neus. Dat maakt naast de peper, zout, kaarsen en ons drinken dat het tweepersoonstafeltje lijkt op een heel buffet.
Met de nodige muggenbulten stappen we vroeg ons bed in.

Nu waar ik m'n verhaal mee begon: duiken. Vandaag vroeg ontbijten, want we worden in de ochtend al opgehaald. Nadat we wat papierwerk hebben ingevuld stappen we op de boot waar we de nodige uitleg krijgen. Na 1,5 uur varen begint dan onze eerste duik. Eerst moeten we de 3 oefeningen die onze Nederlandssprekende instructeur ons heeft uitgelegd uitvoeren. Als we geslaagd zijn dalen we naar ongeveer 10 m diepte. De daaropvolgende 45 min waren erg gaaf. Prachtig om zo dichtbij de bijzonder mooie vissen en het koraal te zien, super! Als we boven komen zijn andere groepen al klaar en als we aan boord stappen vaart de boot verder. We kunnen genieten van een echt Thaise lunch en alsof de vissen het weten zwemmen ze in honderden om de boot heen wanneer deze stopt. Dat nodigt uit voor een snorkelduik! Ik met een koekje en Jeff met de camera in de hand springen we het warme water in, zo'n 30 graden! De vissen hoeven niet na te denken en stormen op mij af. Whahahaha ik durf het koekje niet tot het einde vast te houden en schud de honderden vissen van me af! Dat was lachen!
Niet veel later varen we verder naar een klein eilandje. Hier zal onze 2e duik plaats vinden. Hier zwemmen we in ruim een half uur omheen. Wederom weer super natuurlijk!
Met de prachtige beelden nog in ons hoofd, hopelijk blijven ze daar nog wel even, varen we terug naar de kust.
Op onze kamer komen we bij van een lange indrukwekkende dag.
Met de taxi gaan we naar lonely Beach. Gelukkig is het hier wat minder lonely en vinden we een leuk tentje om te eten. Er word live muziek gemaakt en iedereen mag zich aanmelden. We genieten van bekende en onbekende muziek. Morgen nog een rustig dagje en zondag beginnen we onze terugreis na een super vakantie! Op naar de sneeuw?

• 14 December 2012 - 17:07

Marc:

Alweer supergaaf om te lezen, duiken lijkt me super om nog een keer te doen.
    Geniet nog van de laatste dagen, hier geen sneeuw maar regen, bah.

• 14 December 2012 - 17:35

Martin:

Tjonge jonge wat een vakantie hebben jullie. Super gaaf en van harte gegund, jullie hebben er tenslotte hard voor gewerkt. Allemaal ervaringen om nooit meer te vergeten en ik hoop dat jullie voldoende "vastgelegd" hebben maar dat zal ongetwijfeld wel het geval zijn. Geniet nog van de laatste dagen en tot gauw.

• 14 December 2012 - 19:20

Tinet:

Ah wat onwijs gaaf weer!! Wat een ervaring weer! Geniet nog even het laatste daggie! Xx

• 16 December 2012 - 10:25

Ton Damen:

Zal vast een enorme ervaring geweest zijn zo samen met de natuur onder water. Een fijne terugreis toegewenst. Gisteren Klundert bij kaarslicht gehad. Het was indrukwekkend met prachtige belichtingen van boompartijen en markante gebouwen. Groet Marja en Ton

• 16 December 2012 - 14:40

Daisy Damen:

Jullie kunnen zeer tevreden en met een goed gevoel afscheid nemen van deze mooie vakantie. Goede terug reis en tot snel! We zijn benieuwd naar de andere foto's!

Groetjes Daisy en Antonio

• 17 December 2012 - 07:04

Ruben En Dian :

Wat hebben jullie een mooie en bijzondere vakantie achter de rug.
    Daar kun je vast nog lang van nagenieten!
    Het was super om jullie te kunnen volgen in jullie avonturen! Maar we vinden het helemaal leuk dat jullie weer naar de Klundert komen! We hopen de verhalen en foto's snel van jullie live te horen!
    Greets!