Een wereldse en koude ervaring - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Een wereldse en koude ervaring - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Een wereldse en koude ervaring

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

18 Februari 2015 | Finland, Kuusamo

Na een koud, erg koud dagje samen skiën, pakken we onze tas voor de volgende ervaring: slapen in een iglo! We worden ontvangen met een glaasje glögi. Dit smaakt een beetje naar gluhwein, maar dan zoeter en zonder alcohol.
Daarna krijgen we een kort filmpje te zien over het Noorderlicht. Onze nieuwsgierigheid naar dit natuurverschijnsel is hiermee nog meer vergroot en we hopen deze magie een keer mee te maken.
Dan kunnen we aanschuiven voor een typisch Laps diner. Voorgerecht kaassoep en salade met lokale visjes, gerookte kaas en andere lekkernijen. Als hoofdgerecht krijgen we Eland. Het smaakt een beetje naar wild, wat sterker vlees en erg lekker! Na het toetje van kwark met besjes krijgen we Finse taalles. Nou dat is nog niet zo gemakkelijk! Wel grappig om even te oefenen..

Dan krijgen we een rondleiding over het park. De iglo's, de toiletten en plan B laten ze ons zien. Plan B? Ja mocht je het niet trekken in je Iglo is er een verwarmd huisje met een "normaal" bed. Vooraf zeggen we eigenlijk al "daar doen we vannacht niet aan". En met een speciale slaapzak, 2 paar sokken, thermokleding en een muts op wagen we ons op het bedje van rendiervellen in een iglo die zo'n -3 graden Celsius is. Het is prima te doen. We worden wel een paar keer wakker, maar dat is niet erg want dan kan je je weer even beseffen "we liggen in een iglo".

Terug in ons appartement even chillen, verslagje schrijven en wagen we ons zo weer de pistes op.

Tot horens! Groetjes vanuit Ruka.

• 18 Februari 2015 - 09:46

Tinet, Fem & Maud:

Je verhaal maakt weer indruk bij de meiden! Ze keken me vol verbazing aan toen ik net voor zat te lezen!
    Wauw wat een geweldig koude ervaring weer!! Heel gaaf!!
    Veel plezier vandaag!!
    Xxx Fem, Maud en Tinet. En ook een kusje van je gebroeder!!

• 18 Februari 2015 - 17:24

Roel:

Slapen in een Iglo blijft dus ook echt bij slapen