Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Granada

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

24 November 2013 | Nicaragua, Granada

Dag 13, woe 20 november:
Met z'n 5e weer in 1 bus voor een lange rit. De rit van la Fortuna naar Granada duurt erg lang. Gelukkig is er wat afwisseling en gaan we de grens over met een boot daar kunnen we nog wat om ons heen kijken en dieren spotten. We komen aan in San Carlos. Hier staat een korte stadstour op het programma en een lunch. Na de lunch om half 2 rijden we weer verder. We komen pas tegen half 8 aan bij ons hotel in Granada. Zo oubollig, oud en klein de andere hotels zijn geweest zo groot, modern en mooi was deze. We maken ons bekend met de valuta van dit land en gaan een hapje eten. Bij de rekening blijkt dat Nicaragua een stuk goedkoper is dan Costa Rica. Gijs en Jeffrey maken nog gebruik van de beemer en ik kruip m'n bed in.
Dag 14, don 21 nov:
De volgende ochtend lopen we een rondje door de kleurrijke stad. Huisjes zijn groen, geel, blauw, rood, wit, bruin geschilderd. Samen met een park in het centrum ziet dat er gezellig uit. We klimmen via de smalle trap de toren van een kerk in en kunnen zo over de stad heen kijken. Dat was weer zeker een kodakmomentje.
Omdat ze hier geen supermarkten hebben word alles op straat ge- en verkocht. We lopen door deze drukke massa en nemen in kijkje in hun cultuur.
Smiddags een korte boottocht langs een paar van de 365 kleine eilandjes in dit grote meer waar Granada aan grenst. We zien hoe Amerikanen of Nicaraguanen een eiland hebben gekocht om een huis op te bouwen. Met nog een tuin en plek voor een boot is het eiland gevuld, zo klein zijn de eilandjes. Langs monkey-island om deze leuke beestjes eens goed op de camera te zetten en dan door naar een eilandje met een restaurantje en een zwembad voor een korte stop. Na de lunch weer terug aan vast land.
Savonds met z'n 3e (incl Gijs) gezocht naar leuk eettentje. In dit gedeelte van de gezellige kleurrijke stad worden de menumappen in je handen geduwd om je op het terras op te trekken. Happy hour hier en happy hour daar. Na de straat door gelopen te hebben kiezen we voor een vd vele tentje waar onze aandacht, nou ja vooral de mijne, getrokken werd door het oplichtende bord met daarop: mojito. 3x = 60 (cordobas) 25 = $1 = €0,75. Ja je leest het goed! een mojito voor nog geen 75 eurocent!!!

• 24 November 2013 - 18:42

Marc & Tinet :

Leuk verslag weer Lin! Mojito's voor nog geen 75 cent!!! Wow neem een paar kannen mee! ;-) Haha!
    Geniet van de laatste dagen!!
    X Marc en Tinet

• 24 November 2013 - 20:02

Thijs:

Hey daar!! Weer op de volgende plaats van bestemming aangekomen, staat er weer een nieuw avontuur op jullie te wachten. Super gaaf allemaal! Geniet er van samen want het is weer snel voorbij. Genietse!!

• 24 November 2013 - 22:31

Carmen:

Leuk om te lezen weer! En fijn dat het nu een stuk goedkoper is!! Heel veel plezier nog! Kus

• 25 November 2013 - 21:22

Birgit:

Mojitos voor 75 cent...het is maar goed dat je daar niet woont! :)
    Ik dacht zojuist ik ga eens op de website kijken van Jeff en lin, zo wat een verhalen. Super!! Geniet er nog van. XX