Wist je dat? - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Wist je dat? - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Wist je dat?

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

15 November 2012 | Nederland, Klundert

- we al over 12 nachtjes weggaan?!
- Thailand een tropisch klimaat heeft? een tropisch klimaat met drie seizoenen: een koel en droog seizoen van november tot en met februari, een heet en droog seizoen van maart tot en met mei en een regenseizoen van juni tot en met oktober. De gemiddelde temperatuur is 29 graden Celsius. Gedurende het jaar kunnen tropische buien vallen, deze duren doorgaans niet langer dan een uur. In Thailand is het gedurende de zomertijd 5 uur later dan in Nederland. Tijdens de wintertijd is dit verschil 6 uur. Omdat Thailand dicht bij de evenaar ligt, is de schemering er kort en is het er relatief vroeg donker.
- dat ongeveer 80 procent vd bevolking leeft van de landbouw? waarvan rijst het belangrijkste product is? Thailand telt tot de grootste rijst-exporterende landen ter wereld.
- dat Thailand een oppervlakte heeft van circa 518.000 km2. Dit is te vergelijken met de oppervlakte van Frankrijk. De vorm van Thailand is echter veel langgerekter, Het Zuiden bestaat uit een circa 2500 km lange kuststrook met een heuvelachtig binnenland. Hier speelt de islam een belangrijke rol. De centrale laagvlakte wordt gedomineerd door Bangkok en de Chao Phraya rivier. Het Noordoosten (ook wel Isaan genoemd) bestaat voor het grootste gedeelte uit het Korat-Plateau en is het armste deel van het land. De natuur is zeer afwisselend: hoge bergen, jungles, rijstvelden en uitgestrekte bossen. Het Zuidoosten, het deel onder Bangkok aan de Golf van Thailand, grenzend aan Cambodja, is voornamelijk bekend vanwege de badplaatsen Pattaya en Jomtien en de eilanden Koh Samet en Koh Chang.
- Het koningshuis zeer geliefd is in Thailand? de Thai hebben groot respect voor hun koning en koningin. Iedere ochtend om 8 uur en 's avonds om 6 uur wordt het volkslied gespeeld in overheidsgebouwen, op radio en tv, op scholen en in bus- en treinstations. Iedereen staat op of staat stil. Dat geldt ook voor het begin van de film in een bioscoop.
- 1 euro 39 Thaise baht is? dus dat we een klein rekenmachine mee kunnen nemen om continue alles door 39 te gaan delen..
- dat je beter geld op kunt nemen in Thailand omdat je dan een betere koers krijgt? en dat je beter 9950 baht op kan nemen dan 100.000? aangezien ze bijv in een taxi niet terug hebben van zulke briefjes?
- ze aanbevelen je eigen in te laten enten tegen DTP en Hepatitis A, maar dat dit niet verplicht is? Dat Jeff is ingeënt bij luchtmobiel en Linda voor Suriname dus dat de gele paspoorten al klaarliggen?
- dat we nooit alles kunnen zien in 3 weken en dus maar nog een keer terug moeten? ;)
- dat we er heel veel zin in hebben en dat we hopen jullie op de hoogte te kunnen houden?!

• 16 November 2012 - 08:07

Martin:

Leuks wetenswaardigheden.
    Wist je dat onze mailadressen gewijzigd zijn van @planet naar @ziggo

• 16 November 2012 - 08:57

Dian:

Lin en Jef!
    Wat een leuk stuk! Het lijkt wel een aardrijkskundeles!! Haha!
    Spannend hoor allemaal! In m'n agenda zie ik jullie vertrekdatum steeds dichterbij komen.
    Vind het echt heel leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Lin en Jef; succes met de voorbereidingen!
    Liefs Dian

• 16 November 2012 - 09:56

Thijs:

Wist je dat:
    -ik jullie heel veel plezier wens op deze bijzondere reis.
    -jullie er volledig van moeten gaan genieten.
    -ik goed op jullie huis zal passen.
    -thaise mensen heel aardig zijn (it's in the name)
    -ik nu al uitkijk naar jullie foto's!

Genietse!

• 25 November 2012 - 17:14

Wilma:

Nog twee nachtjes het gaat nu spannend worden.ga ervan genieten!