Bye Bye Bangkok! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu Bye Bye Bangkok! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

02 December 2012 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag verlaten we Bangkok en gaat onze reis weer verder. Na een rustige opstart in de ochtend nemen we een taxi naar het treinstation, daar kopen we kaartjes naar Ayutthaya en lopen we naar het perron. Er is ons vertelt dat we 20 min voor vertrek al plaats mogen nemen en dat doen aangezien deze "1e klas" stoelen wat lekkerder zitten.
Helaas hebben we een vertraging van 33 minuten en van de oorzaak hebben we geen idee aangezien we er helemaal niets van kunnen verstaan wat er omgeroepen wordt. Afijn uiteindelijk gaan we toch en dat is een hele opLUCHTing. In de stilstaande trein zonder airco lijkt het wel een sauna, het is 32 Gr buiten, en met de raampjes open is het dan toch fijn als we eindelijk gaan rijden. De reistijd is een half uur langer dan aangegeven op de site wat betekend dat t goed is dat we niet meer Bangkok in zijn gegaan.

Ayutthaya, de voormalige hoofdstad van Thailand, ligt 80 km ten noorden van Bangkok en is veel rustiger. Ons hotel is dichtbij het station gelegen en boeken een kingsizebed-room. Dat is voor ons westerlingen gewoon een normaal 2persoonsbed.

We frissen ons even op en gaan de omgeving verkennen. Via een veerbootje gaan we naar Ayuttaya Island. Het word eiland genoemd, maar eigenlijk is het gewoon het centrum omsingeld door een klein rivier.

Onderweg terug naar het hotel kopen we op straat een echt Thais zoetigheidje. Dit is een soort filodeeg met gebakken banaan en ei erin als een plat vierkant gebakken. Hieroverheen gaat boter, vanillesaus en suiker. Heeeerrrlijk!

In het hotel willen we een duik nemen in het zwembad, maar dat is helaas te smerig voor woorden, dan alsvast maar douchen.

Vanavond willen we aan het water dineren en doen dat in het restaurant van het hotel. Je merkt dat het minder toeristisch is aan het gebrekkig Engels van de mensen, de minimale bezette tafeltjes en de menukaart waar we beide niet veel van snappen. We bestellen gerechten waarvan we enkele woorden in de omschrijving herkennen en herhalen ons motto van vandaag "we zullen wel zien". Eigenlijk was het een hele leuke ervaring. Ik had een salade waarbij de serveerster voor moest doen hoe je het moest eten en Jeffrey had nog steeds niet geleerd dat 'spicy' andere betekenissen heeft dan dat wij kennen. Het zweet staat op z'n voorhoofd en de tranen in zijn ogen. :D

We pakken de tassen weer in, ongelooflijk hoe snel je een troep gemaakt hebt, en gaan op tijd naar bed.

Kijken wat de dag ons morgen weer brengt!

• 02 December 2012 - 17:19

Carmen:

Wat leuk om weer een verslag te lezen! Fijn dat jullie zo genieten! Liefs van ons

• 02 December 2012 - 21:56

Connie En Erik:

Kom Jef, niet te flauw doen hè. Kruiden horen er nu eenmaal bij! :-)

• 03 December 2012 - 01:40

Roel:

Oppassen met Spicy bestellen in Thailand, je kunt er dan vaak 2 keer van genieten!

• 03 December 2012 - 12:47

Manon:

HiHi, Nu pas de foto's ontdekt.
    Gaaf die rugzakken van ons op wereldreis. (met jullie eraan)
    Have fun and travel safe! Liefs

• 03 December 2012 - 19:35

Birgit:

Hey Jeff en Lin,

Jeetje heb even 3 dagen niet gekeken en moet 3 verhalen inhalen!
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en dat is een hoop!
    Thailand is vet he! :)

Geniet ervan en have fun nog!

-x- Bir

• 03 December 2012 - 21:34

Dian En Ruben :

Linda en Jef! Het blijft leuk om jullie via de verhalen te volgen.
    Hoe is het met de nachttrein afgelopen? Lin; heb je m'n tips nog opgevolgd?
    Tot het volgende verslag en enjoy!
    Greets!

• 03 December 2012 - 21:55

Theo Janssen:

Hoi Jeff en Lin,

Ik heb deze site van Birgit door gekregen en vind het prachtig om jullie op deze manier te volgen.
    Wat hebben jullie al veel beleefd in die vijf dagen, het leest als een spannend boek.

Dat er nog maar veel spannende en interessante stories mogen volgen.

Groeten Theo en Hanny

• 04 December 2012 - 09:37

Ton En Marja:

Hoi Linda en Jeffrey,

Bij het ontbijt, eerste prik, volgen wij jullie reisverslagen.
    We hebben hierdoor een goede indruk van wat jullie meemaken.
    Nog veel plezier verder. Dikke kus Ton en Marja