2e dag Ayutthaya en reisje naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu 2e dag Ayutthaya en reisje naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeffrey en Linda - WaarBenJij.nu

2e dag Ayutthaya en reisje naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Linda

04 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

2e dag Ayutthaya

De wekker gaat weer vroeg want gisteren hebben we info gelezen over een boottocht. Deze boot vaart om het centrum heen. Gelukkig blijkt dat we op elk moment weg kunnen aangezien je deze tour privé kan boeken, anders waren we te laat. Je kan in 1 uur rond het eiland varen of in 2 uur met 3 stops van 20 min. Dat laatste doen we zodat we ook nog wat tempels kunnen bezichtigen. Een paar tempels van de 207 in Ayutthaya! Onderweg zien we nog een paar keer een soort van mega hagedis/krokodilachtige in het water. Na elke bezichtiging ligt onze prive stuurman op ons te wachten. Deze excursie kost 500 baht (12,50€). Na de tocht nemen we een tuktuk naar de floating market. Niet echt wat je van een floating market verwacht. Meer een vervallen park met wat water en winkeltjes met troep. De middag spenderen we wat rustiger. Beetje rondlopen. Beetje uitpuffen. Beetje eten/drinken. Na ons verfrist te hebben, lopen we naar een restaurantje tussen hotel en treinstation. Daar eten we wat en we besluiten het toetje onderweg te nemen; Thaise "banana rotee". We kopen nog wat boodschapjes en drinken een fruitshake voor we naar het treinstation lopen. Hier nemen we de nachttrein naar ChiangMai zo'n 522 km richting het noorden. De rit zal zo'n 12,5 uur in beslag gaan nemen. Het is even wennen aangezien het anders is dan ik had verwacht. Hopen op een goede nachtrust.

Chiag mai
Na gelukkig redelijk wat slaap worden we ruim voor aankomst wakker. De omgeving waar de trein door reist is prachtig, we begrijpen dat ze Chiang mai "roos van het noorden" noemen. Veel groen en omringd door bergen.
Het hotel is tevens erg mooi en we zijn blij te kunnen douchen. Helaas zijn we te laat op pad om nog excursie voor die hele dag te vinden en is de motorcross-tour te duur.
We lopen nog wat rond en besluiten scooters te huren. Mee dat we het formulier invullen en betalen kijken we elkaar aan "wel gevaarlijk hè in dit verkeer". Toch gaan we dit avontuur aan en met scherpe concentratie de weg op. Gewoon oppassen geblazen en hun rijstijl aanhouden, wat betekend dat je als scooter overal voorlangs, achterlangs, rechts en links er voorbij mag om bijv dichterbij het stoplicht te komen. He! Dit is best leuk!
In het centrum is het druk maar gelukkig wanneer we de 15km lange klim de berg op beginnen, is het rustig en kunnen we genieten van deze leuke tocht met veel bochten en uitzichtplekken.. Dit doet ons denk aan de motorvakantie naar de Moezel :D
Op 2 km hoogte is er weer een soort zwarte markt en kunnen we met een trap naar boven (ik weet niet hoeveel treden! Maar het was af en toe ff uitpuffen) waar we nog een tempel kunnen bezoeken. Ook de boeddha's en monniken zijn weer van de partij. We genieten van het uitzicht en terug naar onze scooter eten we een hapje in een typisch Thais 'restaurant'. En met restaurant bedoel ik hier; wat rotte stoelen aan oude tafels op de grond waar af en toe een zeiltje is neergelegd en met als dak wat gespannen gerafelde doeken. Op de terugweg bezichtigen we nog een park met een waterval. Het duurde even voor we binnen konden: niet genoeg geld bij ons, je kan niet pinnen (alles in Thailand is cash), terug naar beneden rijden, pinautomaat zoeken, eerste buiten werking, andere zoeken, 2e geen geld meer in beheer, weer drukke verkeer in, automaat zoeken, hèhè eindelijk pinnen en terug! Gelukkig hebben we dit gedaan want het was prachtig!

We sjeesen nog wat rond op de scooter, het lijkt wel of we al ingeburgerd zijn, en bezoeken de grote nachtmarkt in "China town". We brengen de scooter terug en gaan eten in een totaal niet toeristisch ik-weet-niet-wat-ik-aan-het-eten-ben-restaurant.

We pakken de tassen weer in, want morgen begint ons Jungle-avontuur!

• 04 December 2012 - 18:36

Wilma:

Wat een ervaring, het klinkt allemaal fantastisch. Wil ik ook nu nog je vader meekrijgen.xx

• 04 December 2012 - 18:44

Tinet:

Wauw wat een belevenissen weer zeg! Geweldig! Veel plezier komende dagen!! Xx

• 04 December 2012 - 19:03

Martin:

Fantastisch allemaal. Veel plezier de komende dagen in de jungle "Tarzan & Jane" ;)

• 04 December 2012 - 19:03

Martin:

• 04 December 2012 - 20:03

Opa:

Lieve Linda, beste Jeffrey,

Met het grootste plezier lezen we elke dag jullie avonturen. Heel knap om dat elke dag weer te doen.
    We genieten met jullie mee en ik zie in gedachten al diverse situaties voor me.
    Het is toch voor jullie een geweldig avontuur!!!
    We zijn heel benieuwd met wat voor verhalen jullie thuis zullen komen.
    En dan de foto's, niet te vergeten.
    Dat wordt een serie exposities van jewelste als jullie weer thuis zijn. Reken maar.
    Kinderen, geniet ervan. Nu kan het.
    Maar als je weer terug bent....... dan zal er verteld moeten worden. Ik zoek alvast een uitgever voor jullie boek.
    Nog heel, heel veel plezier en nog meer avontuur.
    Groetjes,
    Opa.

• 05 December 2012 - 00:56

Connie En Erik:

Schitterende belevenissen. Stelletje avonturiers. Veel plezier nog.